Leppävaaran hammaslääkäriasema

Laserhoito

Laserlaitteita on käytetty lääketieteessä 1960-luvulta lähtien. Hammashoitoon kehitetyt laserlaitteet hyväksyttiin 1990-luvun lopulla. Alussa laserlaitteiden tehot olivat pieniä. Uudet laitteet ovat tehokkaita ja monipuolisia.

Kari Juola suoritti vuonna 2018 Master in Laser Dentistry -tutkinnon (Laser and Health Academy). Hänellä on jo yli 10 vuoden kokemus laserhammashoidosta ja paljon koulutusta eri laserhoidon alueilta. Tämä Master-koulutus on uusi kansainvälinen tutkinto ja siihen osallistui henkilöitä ympäri maailmaa. Koulutukseen sisältyi paitsi hammashoito kattavasti myös kasvojen esteettiset laserhoito.

Tutkinnon myötä Kari Juola onkin kouluttanut myös suuhygienistimme tekemään laserhoitoja.

Hän oli myös vuonna 2018 Hammaslääkäripäivillä esittelemässä koulutusta. Suomen Laserhammaslääkäriyhdistys on toiminut vuodesta 2008 alkaen. Kari Juola on ollut mukana toiminnassa alusta alkaen, myöhemmin myös hallituksessa.

Kari Juola - Master on the Laser Dentistry

Meillä on käytössä kaksi Fotona-laseria. Niillä voidaan tehdä laajasti hammaslääketieteellisiä ja lääketieteellisiä toimenpiteitä myös ihonhoidossa kuten nuorennushoidot ja kuorinnat.

Vastaanotollamme laseria käytetään mm.

Hampaan poraus

Fotonalaser on tehokas ja poraa hammasta yhtä nopeasti kuin perinteinen turbiinipora. Poraus on miellyttävää ilman tärinää, kivuttomampaa ja porausjälki on steriili. Laser ei kuitenkaan tehoa amalgaamiin ja muovipaikankin poraaminen on hidasta.

Ikenien hoito

Laserilla voi pienillä tehoilla irrottaa hammaskiven juurisementtiä vahingoittamatta. Lisäksi sen avulla voi helposti huuhtoa bakteerimassan pois ientaskuista ja näin tappaa bakteerit. Laserilla voidaan myös poistaa tulehtunut kudos hellästi ja näin varmistetaan uusien kiinnityssäikeiden muodostuminen. Myös uudisluuta saadaan tulehduksessa hävinneen luun tilalle.

Juurihoito

Laserilla tehdään steriili avaus juurionteloon ja hampaan sisäinen pehmytkudos saadaan poistettua helposti ja tehokkaasti. Sillä saadaan tapettua bakteerit ja juurenpään ulkopuolisen luun paraneminen stimuloitua.

Hampaiden poistot ja leikkaukset

Tulehduskudosten hellä poisto, bakteerien tuhoaminen, paranemisen nopeuttaminen biostimulaatiolla.

Viiltelevät hammaskaulat

Huokoisen dentiinin pinnan hellä sulkeminen.

Leukanivelvaivat

Kivun poisto laserilla.

Kirurgia

Laserilla tehtyjen leikkausten paraneminen on huomattavan nopeaa. Kipua ja turvotusta ei yleensä ole.

Kipuhoidot ja tulehduksen parantaminen

Kipuhoidoissa käytetään hyvin pieniä tehoja. Solukokeissa todetaan, että solun toiminta vilkastuu ja solun jakautuminen kiihtyy. Kroonisiin tai pitkäaikaisiin vaivoihin tarvitaan usein 10 kerran hoitosarja. Apua saadaan kipeään leukaniveleen, kivuliaisiin limakalvoihin kuten punajäkälä, kipeisiin niveliin kuten polvi, pitkittyneisiin säärihaavoihin mm. diabetespotilaat.

Kuorsaushoito

Kuorsaus ja uniapnea aiheuttavat hapenpuutetta, tästä voi seurata terveydellisiä ongelmia. Hoidamme kuorsausta ja uniapneaa ns. kuorsauskiskolla, joka siirtää alaleukaa eteenpäin ja näin nieluun saadaan lisää tilaa. Laserilla voidaan myös tehdä kuorsaushoitoja. Tässä nielun pehmytkudosta lämmitetään, siten että kudos kutistuu ja näin kuorsaus vähenee merkittävästi. Hoito on kivuton eikä siihen tarvita puudutusta. Hoito käsittää yleensä 3 x 30 minuutin käyntiä.

Hampaiden valkaisu

Laser tehostaa valkaisuaineen vaikutusta.

Limakalvomuutosten hoito

Punajäkälän tulehdusta ja kipua voidaan vähentää biostimulaatiolla.

Ihohoidot

Ryppyjen vähentäminen, ihon kiristäminen ilman leikkausta, kasvojen karvanpoisto, pienten näkyvien pintaverisuonten poisto, häiritsevien luomien poisto.

Leppävaaran keskushammaslääkäriasema

Ajanvaraus (09) 541 6890
Otamme vastaan ajanvarauksia vain puhelimitse.

Läkkisepänkuja 4 B 02650 Espoo
2.krs, käynti Läkkitorin puolelta. Gallerian viereinen talo